Yellow papers

Regelmatig publiceert Giarte papers (zogenaamde Yellow Papers) over onderwerpen die verwant zijn met de filosofie achter ITsat of de ITsat diensten. In deze sectie heeft u online toegang tot de papers en kunt u deze (in sommige gevallen) bestellen.

 

Een omslag in denken

Een omslag in denken

Uitbesteden van IT? Breng niet alles onder bij één leverancier en spreid je risico’s. Dat is een wijze les na single sourcing in het vorige decennium. Bedrijven die vervolgens kozen voor multivendor outsourcing, zitten nu vaak opgezadeld met een te zware regieorganisatie. Eindgebruikers worden niet wijzer van die silo’s en de business vraagt om ketens.

Download

I’m a chief eXperience officer

I’m a chief eXperience officer

In het verleden maakten innovaties als de PC en mobiele telefoon eerst hun entree in de zakelijke markt. Pas veel later en na sterke prijsdalingen werden ze gemeengoed onder consumenten. Nu is dat omgekeerd: bedrijven volgen vooral trends die opkomen in de consumentenwereld. Het gevolg: eindgebruikers stellen hoge eisen aan IT en gedragen zich daarbij als consument. Veel CIO’s beseffen dat user experience een prominente rol gaat spelen binnen performance management.

Download

Een praktische formule voor regie

Een praktische formule voor regie

Outsourcing vraagt om structurele sturing. Structureel betekent dat je als uitbesteder beschikt over de discipline om een service provider succesvol te laten zijn. Je voorziet de service provider van de benodigde informatie, organiseert besluitvorming en zorgt voor het leggen van relaties en contacten. Structureel betekent niet dat alles helemaal strak is dichtgetimmerd met vuistdikke contracten, procedures en ellenlange lijsten met metrics en KPI’s.

Download