Over Giarte

Giarte is een onderzoeks- en adviesbureau met gedreven specialisten op het vlak van IT-dienstverlening en IT-outsourcing. Wij zijn opgericht in 2000 en sinds 2007 gevestigd in het INIT-gebouw in Amsterdam. Daarnaast heeft Giarte een eigen team van ontwikkelaars en business intelligence specialisten in Dhaka, Bangladesh.

Giarte legt ervaringskennis en belevingen vast over IT-dienstverlening in zakelijke omgevingen. Giarte maakt hierbij gebruik van twee unieke instrumenten: ITsat® en Outsourcing Performance® (OP). ITsat is een monitoring- en analyse tool gericht op het meten en verbeteren van de kwaliteit van IT-dienstverlening; Outsourcing Performance omvat een jaarlijkse benchmarkstudie en dient als platform voor het duiden van marktontwikkelingen, trends en best practices. Giarte geeft presentaties, faciliteert workshops en organiseert inhouse brainstormsessies voor alle niveaus binnen IT-organisaties.

Over ITsat® van Giarte

Giarte is nationaal en internationaal actief met het kaderen, meten en verbeteren van User eXperience (UX) voor diensten die corporate IT levert aan de business en de (eind)gebruikers. Giarte ondersteunt bij het ontwikkelen en opstellen van XLA’s (eXperience Level Agreements) om de eindgebruiker centraal te stellen. We zoeken naar de juiste mix van harde en zachte stuurvariabelen en helpen om KPI’s te ‘stresstesten’ op effectiviteit. Met onze dienstverlening ITsat® monitoren en analyseren we onder ruim 320.000 eindgebruikers de beleving over IT, waaronder het klantoordeel over de kwaliteit van processen (ITIL) die (eind)gebruikers raken. Wij ontwikkelen en leveren visuele analysetools voor onze ITsat-klanten, waarbij oorzaken van ontevredenheid (root cause analysis) helder worden en het effect van verbeteracties kan worden gevolgd.

Over Outsourcing performance

Outsourcing Performance is de jaarlijkse vergelijkingsstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties (uitbesteders) en hun externe service providers. De jaarlijkse benchmark studie Outsourcing Performance bestaat sinds 2002. OP meet de perceptie aan de klantzijde van de markt onder het senior management zoals CIO’s en vendormanagers. De mening van klantorganisaties is voor service providers belangrijk om zichzelf en de relatie met hun klanten te kunnen verbeteren. Ook klanten kunnen leren van best practices en cases uit OP. In het verlengde van onderzoek en analyses ondersteunt Giarte zowel klanten als aanbieders die de samenwerking op een hoger niveau willen tillen.

 

 

Share via: