Customer Success Manager

Als Customer Success Manager ben je verantwoordelijk voor het identificeren en realiseren van succes bij klanten. Je biedt klanten nieuwe inzichten aan de hand van feitelijke data en perceptiedata. Je gaat met de klant in gesprek over de uitkomsten van continumetingen, presenteert bevindingen en ideeën voor verbeteringen aan klanten en hun serviceproviders. Samen met de klant maak je plannen om de impact van IT te vergroten.

Giarte is het onderzoeks- en adviesbureau op het vlak van IT-dienstverlening en IT-outsourcing. Giarte legt al meer dan 15 jaar ervaringskennis en belevingen vast over IT-dienstverlening in zakelijke omgevingen. Giarte werkt voor de top 250-ondernemingen in Nederland en in toenemende mate voor topondernemingen in het buitenland. De organisatie bestaat uit circa 15 gedreven professionals met hart voor onderzoek naar, en toepassing van IT en is gevestigd in Amsterdam.

Giarte gelooft in de kracht van IT als ‘enabler’ van innovatie en groei. IT zit namelijk in de haarvaten van iedere organisatie. IT bepaalt de performance van alle medewerkers in de organisatie. Goede IT stelt IT-dienstverleners en uitbesteders in staat om doorlopend te verbeteren. Giarte ondersteunt IT-dienstverleners en afnemers van IT-diensten op dit vlak met drie unieke producten en methoden: XLA (Xperience Level Agreement), ITsat en Outsourcing Performance (OP).

Om de impact van de meetproposities voor haar klanten te maximaliseren zoekt Giarte een fulltime Customer Success Manager.

Jouw rollen

Als Customer Success Manager ben je verantwoordelijk voor het identificeren en realiseren van succes bij klanten. Je biedt klanten nieuwe inzichten aan de hand van feitelijke data en perceptiedata. Je gaat met de klant in gesprek over de uitkomsten van continumetingen, presenteert bevindingen en ideeën voor verbeteringen aan klanten en hun serviceproviders. Samen met de klant maak je plannen om de impact van IT te vergroten, vertaalt deze naar functionele oplossingen en borgt verbetering. Hierbij maak je gebruik van onder meer de XLA-methode. Je stelt accountplannen op en houdt deze up to date. Je werkt mee aan het voorbereiden, faciliteren en uitwerken van ‘Quarterly Business Reviews’ en schrijft mee aan offertes. Je toetst in de praktijk wat werkt en voedt de interne organisatie van Giarte met ideeën voor nieuwe producten. Je werkt onder leiding van het head of Customer Succes en werkt samen met collega-CSM’ers.

Jouw profiel

Energiek, charismatisch persoon met een positieve mindset. Iemand met een open, uitgesproken karakter zonder angst om te falen. Iemand met veel energie, een eigen mening en een heldere visie op de steeds sneller veranderende wereld. Je bent niet alleen ondernemend en proactief, maar ook een goede luisteraar die (hulp)vragen stelt en zaken goed kan verwoorden, ook op een podium. Je neemt eigenaarschap voor je eigen ontwikkeling en je durft je grenzen te verleggen.

Jouw competenties

  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als accountmanager of in een vergelijkbare rol in een IT-omgeving
  • Werk- en denkvermogen op hbo-niveau
  • Teamplayer
  • Ervaring met organisatievraagstukken
  • Sterke communicatieve vaardigheden in gesprekken en op papier, ook in het Engels
  • Kennis van (de veranderende wereld van) IT Service Management
  • Een ondernemende en initiatiefrijke ‘can do’ mentaliteit
  • Het vermogen om de klantenbehoeften te spotten en te vertalen naar oplossingen
  • Een sterk organisatorisch vermogen
  • Ervaring met applicatie management is meerwaarde
  • Ervaring met ServiceNow en functioneel beheer is een pré

Wat bieden wij?

Deze job geeft je de kans om regelmatig in de keuken van IT-organisaties van toonaangevende bedrijven te kijken en jezelf in hoog tempo te ontwikkelen. Binnen Giarte vinden we het belangrijk dat je verder kunt groeien in je rol en bouwt aan je carrière, daarom helpen wij je om succesvol te zijn in jouw rol. Giarte biedt marktconforme arbeidsvoorwaarden.
Giarte kent een informele werksfeer. Nieuwsgierig naar deze gave job bij een jong team? Neem contact met op met Marthijn Brouwer via 06-22793944 of per mail en we vertellen je meer. Of reageer meteen en stuur ons je persoonlijke pitch en CV toe.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Share via: